Denní stravovací režim

Vytvoření pevných svazků pro stravování během dne je hlavním prostředkem k dosažení tréninkových cílů při vytváření postavy, ale také jedním z hlavních cílů při snaze zhubnout.

Současným trendem bohužel je, že většina lidí vyhledává pro úsporu času některou z forem rychlého občerstvení. Typické je hladovění v průběhu dne, v intervalech vymezených pro jídlo a pozdější večerní pokus o dohnání jídelního režimu.

Třeba během ranního hladovění se snižuje hladina krevního cukru. Jako zdroj energie pak tělo začne využívat těžce nabytou svalovou tkáň.

V takovém mechanismu přicházejí na řadu odbouratelné tukové zásoby až jako poslední. Metabolismus se na tento způsob výživy přivykne a zpomalí se.
Když se večer snažíte dohnat denní deficit, Přirozená reakce velí uložit nabytou energii do tuků. Pokud se takto člověk stravuje delší dobu dochází k znatelnému nepoměru v podíle svalu a tuku.

Změny aktivní tělesné hmotnosti u člověka nemusí být moc vidět. V závislosti na somatotypu. Osoby s tendencí ukládání tuků přibývají na váze (endomorf). I když přes den nejí a stravu konzumují na večer. Také ale lidé nepřibývající na váze (ektomorf) ztrácejí ATH (aktivní svalovou hmotu), proto se jejich tělo mění na drobné.

Pro sportující osoby je pravidelný příjem živin zvlášť důležitý. Pokud v týdnu cvičíte své tréninky je pevný stravovací režim nutností. Výše popsaný způsob, který je taky mou chybou znehodnocuje tréninkové úsilí.

Proto je potřeba také dbát hodně na stravu a to ideálně 5-6 rozfázovaných jídel denně. Frekvence stravování dost velkou měrou závisí na druhu tréninku, intenzitě a jeho účelu. Více v článku zde.

Žádné komentáře, buďte první s vaším příspěvkem!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.