Spirulina: jeden z nejlepších rostlinných zdrojů zdraví prospěšných látek

Spirulina

Pokud chcete do svého jídelníčku zařadit nějakou superpotravinu, možností aktuálně máte celou řadu. Potřebujete-li např. zvýšit příjem proteinů, doporučit vám určitě můžeme spirulinu. Jedná se o rod sladkovodních sinic, ačkoli se můžete dočíst, že jde o řasu, což ovšem není pravda. Předně však musíme zdůraznit, že je to opravdová potravinová bomba, neboť obsahuje celou řadu účinných látek, a to včetně již zmíněných bílkovin, kterých má 50 % a v tomto ohledu patří k jejich nejbohatším přírodním zdrojům vůbec.

Domníváte-li se, že máte v příjmu bílkovin určitý deficit, spirulina představuje vynikající řešení. Mohou ji proto konzumovat lidé odmítající živočišnou stravu. Pro ty bude zřejmě velmi zajímavou informací, že obsahuje o cca 375 % více bílkovin než tofu. Kromě toho jistě přivítáte také řadu vitamínů a minerálních látek, a to včetně železa. Doplňme, že se jedná o zelenou potravinu, obsahuje tedy zároveň velké množství chlorofylu, jehož prostřednictvím může člověk získávat energii ze slunce.

Jaké účinky od spiruliny očekávat?

Spirulina patří mezi antioxidanty, které mohou zpomalit stárnutí organismu, dále stabilizuje hladinu cholesterolu a můžete ji využít i pří detoxikaci a snaze o posílení imunity. Pomáhá ovšem rovněž s trávením, chudokrevností, při ledvinových onemocněních, dlouhodobé únavě nebo vysokém krevním tlaku. Využít ji zároveň můžete i na potíže s pokožkou, vlasy, nehty, kostmi, zuby anebo se zrakem. Některé zdroje pak dokonce uvádějí prevenci proti nádorovým onemocněním.

Tip na závěr: spirulina může i přes své výtečné účinky na lidské zdraví způsobovat alergie a doporučována není lidem s fenylketonurií, tedy se vzácným metabolickým onemocněním, případně s potížemi s autoimunitou. Pokud se vás to ovšem netýká, můžete si ji pořídit, přičemž je aktuálně nejdostupnější v obchodech se zdravou výživou.

Žádné komentáře, buďte první s vaším příspěvkem!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.